9 Mart 2011 Çarşamba

Thailandlilar Artik Sasirmis Filler dahi Masaj Yapiyor

Sabah Jeff ile birlikte güzel bir meditasyonla güne başladık. Seyahatimiz boyunca sabah erkenden bineceğimiz bir uçak yok ise saat 6:30 da streching 7:00 da meditasyon programımız vardı. Yarım saatlik meditasyon güne daha dingin başlamamızı sağlıyordu.

Kahvaltımızı yaptıktan sonra filleri görmeye gittik. Gruptan bazılarımız, fillere binme deneyimini yaşadı. Hindistan gezim sırasında bu deneyimi yaşadığımdan arkadaşlarımı orada bırakıp, daha çok 2 küçük filin gösterisini izlemeye gittim. Gösteride filler müzik eşliğinde hareketler yapıyor, ona para uzattığınızda ise hortumunla parayı alıp gösteri alanının girişindeki bayana parayı veriyor,bakıcılarda oradan ya süt ya da meyve satın alıp tekrar fillere veriyordu. Sütü alan fil size şişeyi tekrar geri getiriyor, sizde sütü filin ağzına boşaltıyorsunuz. Oldukça eğlenceli, güzel bir gösteriydi ... Öğrendiğime göre, bu filler günde 300 kilo civarında yiyecek yiyiyorlarmış, o nedenle gösterinin bir parçası da olsa aslında verdiğiniz bahşişler ile filleri besliyordunuz hem de gülerek eğlenerek, güzel bir düşünce. Bir de isterseniz aynı filler bir ayağınla size masaj yapıyor. Bu masaj biraz kısa sürüyor ama eminim siz de uzun bir masaj yapmak istemezsiniz çünkü biz alışık olmayan turistler için bu fillerin elleri mi desek, ayağı mı desek bayağı sert masaj yapıyor 

Fillerle keyifli bir sabah geçirdikten sonra öğlen yemeğimizi Kwai köprüsünün üzerinden de tren yolunun geçtiği yerde yedik. Kwai köprüsü 2.Dünya savaşı sırasında Amerikalı ve Avrupalı suçlular tarafından yapılmış bir köprüydü. Bu köprünün yapımı sırasında bir çok insan ölmüş ve yaralanmıştı. Ertesi gün Bangkok’a dönerken Kwai köprüsünü havadan da gördük. Eski birçok filme de konu olmuş bu köprüyü canlı ve yakından görmek çok heyecanlıydı.

Rehberler tarafından anlatılan bir hikayeye göre, bu köprünün yapımında çalışan bir suçlunun ayağındaki yara bir türlü iyileşmiyormuş. Birgün Erivan şelalesinin bulunduğu yerde yıkanırken ayağının birden içindeki balıklarının bu geçmeyen yarayı hemen iyileştirğini görmüşler.Bu olaydan sonra Erivan şelalesindeki balıkların şifa gücünün olduğuna inanılmış ve bu inanış günümüze kadar gelmiş. Bu hikayeyi duyduktan sonra Erivan şelalesine gitmeyi ve oradaki şifalı balıkları bir anc önce görmeyi istedik.

Sonunda, akşam üstü Erivan şelalesine vardığımızda , şelalenin kapanmasına 1,5 saat olduğunu fark ettik. Hızlıca içeri girerek şelaleyi dolaşmaya başladık. Görebildiğimiz kadarıyla Erivan şelaleri 7 kat şelaleden oluşuyordu. 7. kattaki şelale yaklaşık 1300 m civarındaydı. Ormanın içinden yürüyerek şelalerin bulunduğu bölüme gittik ama vaktimiz kısıtlı olduğundan tek bir şelale de yabi 3.kat şelalede yüzmeye karar verdik. Bu şelalelerde yüzen şifalı balıkların insanlara yaklaşıp, şifa vermek adına vücudunuzdaki ölü derileri yiyor olması düşüncesi beni oldukça rahatsız ediyor olsa da yine de şelalede yüzme deneyimini yaşamak adına suya atladım. Teredütle yüzmeye başladım ama sonradan fark ettimki siz yüzdüğünüz /hareket ettiğiniz sürece balıklar size yanaşmıyordu. Ancak durduğunuzda hemen yanına yaklaşıyor ve ayaklarınızdaki derileri yemek için size yaklaşıyorlardı. Neyse kısa keyifli bir yüzmeden sonra şelaleden çıktık ve tekrar otele dönmek üzere yola koyulduk.

Akşam yemeğinden sonra buranın en popüler eğlencesi olan Karaoke’yi deneyimledik. İlk solistimiz rehberimiz William’dı. William karaoke konusunda çok başarılıydı ve otelin oldukça geniş bir karaoke arşivi vardı. Tabii bu bize yetmedi. Gruptan Bilişim uzmanı arkadaşımız Kubilay,hemen You tube’a bağlanıp Tarkan, Şenay, Ajda Pekkan karaoke versiyonları karaoke ekranına yansıttı. Kendimizi birden Azeri türkülerinden başlayıp Ajda Pekkan dan “ Kimler Geldi Kimler Geçti lere kadar uzanan oldukça geniş türkçe şarkıları avaz avaz söylerken bulduk. Hatta bir ara rehberimiz Jeff de bize katılarak,( İstanbul’daki gezilerinden birinde Tarkan ile karşılaşmış ve ona olan hayranlığından Tarkan’ın birkaç parçasını ezbere biliyordu) kendine özel dansı ile birlikte bize muhteşem bir Tarkan şovu yaptı. Gecenin ilerleyen zamanlarında otelde kalan turistlerde bizim gruba katıldı , tüm grup kah şarkı söyleyerek kah dans ederek son derece keyifli bir geceyi hep beraber tamamladık.