9 Mart 2011 Çarşamba

Burma’ya Gitmek Üzere Bangkok’a Tekrar Geri Dönüyoruz

Burma-Mynmar Slideshow: Sibel’s trip from Bangkok, Tayland to 4 cities Yangon (Rangoon), Mandalay, Bagan and Mingun was created by TripAdvisor. See another Myanmar slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

Bugün günlerden18 Şubat, ilk durağımız olan Su Daen Mahamond Kgol manastırına geldik. Burada kadın Nun’lar ( rahibe) yaşıyordu. Manastır dışarıdan gelenlere de açık olup, isteyenler meditasyon yapmak için buraya gelip kalabiliyor. Günde 2 defa yemek yiyiyorlar, meditasyon yapıp farkındalıklarını arttırıyorlar. Manastıra girerken girişte hepimize giyinmek üzere beyaz kıyafetler verdiler. Çünkü herkesin beyaz giymesi burada bir kuraldı. Oranın yetkili nun’larından birisi bizi çevreyi gezdirdi. O sabahki ritüelinin sonuna yetiştik. Ritüelde çıkanlar bizi selamladılar. Bazıları ise selamladıktan sonra ellerini bize doğru uzatıyorlardı. Bu hareketin anlamını yaptıkları ibadeti bizimle paylaşmak istedikleri anlamına geliyordu. Bu çok hoş ve iyi hissettiren bir adetti. Biz de onları selamladık ve gözlerinin içine bakarak gülümsedik.

Su Daen Mahamond Kgol manastırından sonra tekrar Kwai Köprüsünü görmeye gittik. İki karşı kıyı arasında sembol olarak bir tren gidip geliyordu. Hava çok sıcaktı ben debu trene binmek yerine gölgede kalmayı seçtim.

Kwai köprüsünden sonra öğlen yemeğimizi yedik ve sonrasında Nakhon Pathom bölgesindeki Thailand’ın 2.nci büyük Pagodası Swap Pharatrom Chedi Rachawaramahaw muang’ı, ziyaret etik. Buradaki rahibe kendimiz okuttuk.İsteyen niyet dileyip Buddha’ya saygılarını sundu.

Akşam üstüne doğru Pathom Aso Manastırına geldik. Burada yaşayan monklar her şeylerini kendilerini üretiyormuş. Ancak şansımıza oraya vardığımızda manastırda sadece bir monk vardı ve monkların çoğu Full moon seromonisi için Bangkok’a gitmişti. Şubat full moon’u çok önemliydi. Rivayete göre, yüzyıllar önce şubat ayında dolunay olduğunda Buddha’nın öğretilerini etrafa yayan great lamalar öncesinde,aralarında daha önceden sözleşmeksizin Buddha ile birlikte buluşmuşlardı. Önceden sözleşmeden birbirlerini bulmaları bir mucize olarak görüldüğünden Budist alemde şubat dolunayı çok önemliydi.

Bu manastırda yaşayan monklar bayağı zor koşullar içindeydi. Kazıklar üzerine oturtulmuş tek odalı bambudan yapılmış evlerde yaşıyorlardı. Ev içindeki tek lüksleri elektriğin olması idi. Buranın başka bir özelliği ise daha önce ölen bir monkun cam fanus içinde sergilenmesiydi. Bu da Buddha öğretilerinin içinde önemli yer tutan ölümün kesin olduğu ancak ne zaman olacağının belli olmayacağı ve bu yüzden bu dünyada iken faydalı şeyleri yapma konusunda ısrarlı olmayı temsil ediyordu.

Manastırdan çıktıktan sonra rehberimiz Jeff isteyenlerin Bangkok dönüş yolculuğumuzda otobüs yerine yerel treni kullanabileceklerini söyledi. Ve akşam Bangkok’a tren ile geri döndük. Yerel trenden indikten sonra Bangkok’un meşhur Sky trenine binme şansını elde ettik. Sky traine bindikten sonra Bangkok şehrinin içine vardık. Bangkok’a ilk geldiğimizde yemek yediğimiz küçük restauranta yiyip güzel bir akşam yemeği yedikten sonra otelimize vardık. Çok yorulmuştuk ama değmişti, çok güzel yerleri görmüş ,inanılmaz deneyimler yaşamıştık. Bu güzel hatıraları düşünerek uykuya daldık. Yarın sabah erkenden Burma’ya uçuyoruz.