27 Nisan 2011 Çarşamba

Kamboçya-Siem Riep’e Doğru.

Kamboçya Slideshow: Sibel’s trip from Bangkok, Tayland to Kamboçya was created by TripAdvisor. See another Kamboçya slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

27 Şubat 2011 Sabah Bangkok’taki otelimizden bizi Poipet/Kamboçya sınırına götürecek minibüs ile ayrıldık. Bangkok, Poipet/Kamboçya sınırına kadar 2,5 saatlik bir araba yolculuğu bizi bekliyordu. Kamboçya yolculuğunda grubumuz biraz ufaldı. Pınar, Kubilay, Deniz, Mebuse ve ben olmak üzere toplamda sadece 5 kişi Kamboçya’ya gidiyoruz. 2,5 saatlik araba yolculuğundan sonra Kamboçya sınırı öncesindeki check point’e geldik. Pasaportlarımızı verip vize işlemlerini tamamlattırdık. Thailand sınırından yürüyerek geçtikten sonra Poipet/Kamboçya tarafına geçtik. 2 farklı kapıda vize kontrolleri yapıldı. İlk kontrol kapısına gelmeden Pınar’ların anlaştığı tur sorumluları bavullarımızı aldılar. Bavullar bizden önce Kamboçya tarafına geçmişti. Siem Reap bölgesinde kalacağımız otelin müdürü Kamboçya sınır kapısında bizi bekliyordu Otel müdürünün bizi karşılıyor olmasına çok şaşırmıştım. Ya hiç müşterisi yoktu ya da iyi bir insandı. Son kontrolden de geçtikten sonra turistlere tahsis edilen klimasız derme çatma bir otobüse bindik. Tüm turistler zorunlu olarak bu otobüse biniyordu. Turistlerin gidecekleri yerleri kontrol etmek için bu yöntemi uyguluyorlardı sanırım. Neyse 15 dakikalık otobüs yolculuğundan sonra turistlerin Kamboçya içerisine yayıldıkları noktaya geldik. Normal yoldan kendi başıma gelmiş olsaydım, diğer turistler gibi öğlen saat 15:00 a kadar burada bekleyecektim , ancak otel müdürü bizi şirketi ile bağlantılı bir iş için geldiğimiz konusunda bilgilendirme yaptığı için diğer turistler gibi beklemedik. Air –conditionlı minibüse binip Siem Reap ‘e doğru yola koyuldık. Yolda basit bir restaurantta öğlen yemeğimizi yedik. Siem Reap’e kadar dümdüz bir yoldan gittik ve etrafta ne bir dağ ne de bir tepe vardı. Yer yer küçük köylerden geçtik ve sonunda 2,5 saatlik yolculuk sonunda otelimize vardık. Otelimiz çok güzeldi. Başta ya müşterisi yok ya da iyi bir adam şeklindeki düşüncelerimden iyi bir adam olanı bahsi kazandı. Otel doluydu

Kamboçya’daki oda arkadaşım Mebuse olacaktı. Otel odasındaki tüm elektronik aletler, ışıklar dahil hepsi tek bir kumanda tablosundan yönetiliyordu. Hangisini açmak istiyorsanız tablodaki o bölüme dokunmanız yeterliydi. High tech bir otele gelmiştik. Akşam saat 6:30 da Kamboçya tarihini anlatan show gösterilerinin olduğu bir restauranta gittik. Kamboçya’da ziyaret edeceğimiz tarihi eserlerde bol bol göreceğimiz “Heavenly dancer ( cennet dansçısı) Apsara” danslarını izledikten sonra bir tuk tuk kiralayıp Siem Reap’in merkezine gittik. Tuk tuklar bir motor sikletin çektiği faytonlar. Genelde toplu taşıma için tuk tuklar kullanılıyor.
Şehir merkezine geldiğimizde gördüklerimize çok şaşırdık. Etrafımızda bir sürü modern cafe, lokantalar ve alış veriş tezgahları ile bir sürü masaj salonu vardı. Geçen sene Pınar’lar Kamboçya’ya gelmişlerdi ve bir senede böyle bir değişikliğin olmasına onlar da çok şaşırdılar. Gece alışveriş merkezini ( night market) gezdikten sonra pub caddesindeki “ Warehouse” isimli arda içkilerimizi yudumladık. Burası daha çok Bodrum, Marmaris’in ilk hallerine çok benziyordu.
Akşam tekrar tuk tuk kiralayıp otele geri döndük.
Kamboçya’daki gezimiz aslında yarın başlıyordu.
Görüşmek üzere
Kamboçya Hakkında
Angkor krallığı bu bölgede kurulmuş.Krallığın En önemli eseri Angkor Tapınağı imiş. Şu an yapılan araştırmalar sonucunda 100 adet temple bulunmuş ama daha da başka tapınaklar olabileceği söylenmektedir.
Tarihine bakacak olursak; Ülke geçmiş yıllarda İngiliz ve Fransızların sömürgesi olarak var olmuş. 1863 yılında, dönemin Kamboçya kralının ülkeyi Fransız mandasına sokması ile 1887 yılında ülke Fransız Hinduçin'in bir parçası olmuş. II. Dünya Savaşı'nda Japon işgalinin ardından, Kamboçya, 1949 yılında Fransız Birliği'nin içerisinde bağımsız hale gelmiş ve 1953 yılında tamamen bağımsız olmuş. Beş yıl süren bir mücadeleden sonra, Komunist Khmer Rouge kuvvetleri Phnom Penh'i 1975 Nisan'ında ele geçirerek ve tüm şehirlerin ve kasabaların tahliye edilmesini emretmiş . POL POT başkanlığındaki Khmer Rouge rejimi sırasında, en az 1.5 milyon Kamboçyalı idam, şiddet ya da açlık gibi nedenlerle hayatını kaybetmiş. Aralık 1978'deki Vietnam müdahalesi ile Khmer Rouge kırsal kesime sürülmüş ve daha sonrasında 10 yıl süren Vietnam işgali başlamış ve 13 yıl boyunca devam eden iç savaşı tetiklemiş. 1991 Paris Barış Anlaşması demokratik seçimleri ve Khmer Rouge tarafından tam olarak uyulmayan ateşkesi zorunlu kıldı. Birleşmiş Milletler tarafından desteklenen seçimler, denge dönemi görüntüsünün yenilenmesine yardımcı oldu ve Khmer Rouge'un son üyeleri 1999 yılının başlarında teslim oldu. Hizip savaşı, 1997'de ilk koalisyon hükümetininin sona ermesine neden olmuş, ama 1998 yılında ikinci tur ulusal seçimler sonucu başka bir koalisyon hükümeti kurularak, politik istikrarı yeniledi.
Ekonomi Kamboçya ekonomisi; bölgesel ekonomik kriz, terör ve politik dengesizlikler gibi bir çok olumsuz faktörün bir araya gelmesi ile 1997 – 1998 yılları arasında son derece dramatik bir yavaşlama sürecine girmiş. 30 yıldan bu yana barışın hakim olduğu ilk dönem olan 1999'da ise hükümet ekonomik reformlara yoğunlaşma fırsatı bulmuş. Ana kaynağı tekstil ve turizm olan Kamboçya'daki büyüme oranı 2000-2004 döneminde yıllık bazda % 5 olarak seyretmiş. Hatta turizm sektöründeki büyüme oranı 2004 itibarı ile % 15 dolayında gerçekleşmiş. Kamboçya'da halen halkın % 75'i tarımla geçinmektedir.