27 Nisan 2011 Çarşamba

Swa ti Ka ( Merhaba) Koh Chang

Gezimizin diğer bir durağı olan , Koh Chang adasında toplam 4 gece kalacağız. Plana göre 4 günün 2 gecesi Ramayana resortta, 2 gecesini ise Aana Resortta geçireceğiz. İkisi arasında karşılaştırma yaparsam odaları, konumu, denize yakınlığı ve kumsalı en büyüleyici olan AAna Resort, servisi ve masaj fiyatları en iyi olan ise Ramayana. Bu bilgilere göre buralara yolunuz düşerse seçiminizi bu bilgiler doğrultusunda yapabilirsiniz
İlk gün Ramayana resorta’a yerleştikten sonra kumsal ile otel arasında saatte bir ring atan minibüse binerek Dewa otelin kumsalına gittik. Koh Chang adasında gelgit olayına tanık olabiliyorsunuz. Sabahları deniz yükseliyor, öğleden sonraları ise deniz geri çekiliyor.. Öğleden sonra denize girdiğinizde derin sulara ulaşmanız zaman alıyor. Bu yüzden sabahları deniz keyfi, öğleden sonra ise havuz keyfine uygun bir ada burası.
İlk günün akşamı hep birlikte Koh Chang adasının merkezine gittik. Amacımız yemek yedikten sonra deniz kıyısında beach partiye katılmaktı. Yemeğimizi yedikten kumsala çok yakın bir bara gittik. Kumsalda ateş gösterileri yapılıyordu. Gösterilerden sonra live music başladı ve içkisini alan kumsalda canlı müzik eşliğinde dans etmeye başladı. Keyifli ve eğlenceli bir gece geçirdik hep birlikte…

Ertesi gün Koh Chang adasında diğer kalacağımız AAna resort’a geçtik. Kısa bir gezinti sonrasında havuzu ve kumsalını çok beğendik. Otelin içindeki küçük rıhtımdan kalkan tahtadan yapılmış ince kanolara binerek muhteşem White Sand Beach’e ulaşıyorsunuz. Kumsal, hava muhteşemdi. Tam denizin kenarında ağaca bağlı ipten bir salıncak var ki hemen denedim. Tam türk filmi misali bir güzel sallandım. Aynı gün öğleden sonra Mebuse ile birlikte kendimizi Thai masajı hediye ettik. Bilmeyenler için Thai masajında özel kıyafetler giydiriyorlar ve elbisenin üzerinden meridyen noktalarınıza bastırarak masaj yapıyorlar. Küçükken annemin zaman zaman beni çağırıp “beni bir çiğner misin “ deyişini hatırlıyorum. İşte Thai masajı bu çiğneme olayına çok benziyor. Thai masajı ayrıca yoganın bedeninize yaptığı etkiyi yapıyor yani direk meridyen noktalarını aktivite edip bedenin dengesini sağlıyor. Günün yorgunluğunu alan harika bir masaj. Yalnız akşam geç vakit yaptırmayın. Enerji seviyenizi yükselttiğinden gece uyumakta zorluk yaşayabilirsiniz.

O günün akşamında yine otelde kalıp yemek yemeğe karar verdik. Akşam yemeğimizi deniz mahsulleri masasından seçtik. O akşam ki yemeğimiz dev karidesler, mavi yengeç, kalamar ile birlikte buharda pişmiş pilav dan ibaretti. Masamız ise tahta ayakların üzerine oturtulmuş tahta zemin üzerinde alçak yer masası ve iki yanında uzanabileceğiniz bir yatak ve tavandan aşağıya sarkan beyaz tüller ile süslenmişti, tabii yanında da soğuk güzel bir beyaz şarap eşliğinde çok romantik ve keyifli bir akşam yemeği yedik.
Koh Chang adası hakkında kısaca bilgi vermem gerekirse, 217 km kare büyüklüğünde Phuket’ten sonra Thailand’ın ikinci büyük adası. Koh Chang adasının diğer adı ise Elephant Island. ( Fil adası) Adayı çevreleyen denizin ismi ise Andaman denizi. Sakinliği arayanlara özellikle tavsiye edebileceğim bir ada burası. Şubat ayındaki Full Moon seromonileri hariç tabii. Koh chang adası, Şubat ayındaki Full Moon seromonileri ile meşhur. Dolunay öncesi ve sonrası sürekli dolunay partileri yapılarak dolunayın geliş ve gidişi kutlanıyor. Biz maalesef Şubat ayı dolunayını kıl payı kaçırdık. Koh Chang, 50 küçük ada ile çevrili ve Marina National Parkı ile biliniyor. Bu parkın bulunduğu kıyı Kamboçya sınırına da bakıyor. Buraya geldiğimizin ikinci günü Marin National Parka yakın bir adada Sevgili Mebuse ile birlikte güzel bir dalış yaptık. Mercanlar, balıkların çeşitliliği ve bir sürü vatoz balığı ile karşılaştık. Dalış için çok uygun, doğal güzelliği muhakkak görülmesi gereken yerlerden birisi Koh Chang adası.....

Ayrıca Koh Chang adasının etrafında bir sürü kumsal var. İstediğinizi seçip denize girebilirsiniz. Tüm kumsalları görmedim zira çoğunlukla otelimizin de bulunduğu White Sand Beach’te denize girdim. Adından da anlaşılacağı gibi White Sand Beach, beyaz kumların olduğu güzel bir kumsal. Adanın %70 ini tropikal ormanlar oluşturuyormuş, yer yer de yağmur ormanlarını da görmek mümkünmüş. Hava sıcaklığı açısından adaya gelmek için en uygun aylar ; Aralık ve Mart ayları. Ayrıca bu adada keyifle yapacağınız bir sürü aktivite var. Snorkling, elephant riding, jungle trecking, diving, motorcyling vb gibi.....